Qartvela™
ზეთის შერჩევისას საქართველოს პირობებში უნდა მივაქციოთ ყურადღება რამოდენიმე ფაქტორს:
1) მწარმოებლის მოთხოვნას
2) სპეციფიკაციები და დაშვებები
3) ძრავის მდგომარეობას
4) ბრენდის საერთაშორისო რეპუტაციას, ფასს
მოდით ეხლა განვიხილოთ თითეული მათგანი:
1) მწარმოებელმა ყოველთვის უკეთესად იცის რა ზეთი ჭირდება მის ავტომობილს, მაგალითისათვის, თუ მწარმოებელი ამბობს რომ უნდა ჩაისხას 5-20 და 5-30 შეგიძლია ორივე ჩაასხა თავისუფლად. ზემოთ მოყვანილ შემთხვევში შეგიძლია ჩაასხა 0-30, 5-30 და 5-40. ამ ვარიანტებიდან ყველაზე ცუდი ვარიანტია 5-40 იმტომ რომ რეალურად ყველაზე სქელია და იაპონურ ძრავის კონსტრუქციიდან გამომდინარე ყოველთვის უფრო თხელი ზეთი გამოიყენება ვიდრე ევროიპულის შემთXვევაში. ტემპერატურებს ნუ მიაქცევთ ყურადღებას რადგანაც საქართველო არაა ისეთ ექსტრემალურ სარტყელში როგორშიც მაგალითად ტაიგა, ან საჰარა და დუბაია, ჩვენ ზომიერ სარტყელში ვცხოვრობთ
2) რაც შეეხება სპეციფიკაციებს და დაშვებებს, იაპონური მწარმოებლები განსხვავებით ევროპულისაგან გაცილებით ნაკლებ მოთხოვნებს უყენებენ ძრავის ზეთებს. მაგალითისათვის თუ BMW პირობითად ჭირდება LL01,LL04 დაშვება და API/ACEA სერტიფიკაცია იაპონურებს მხოლოდ API აკმაყოფილებს.
3)ძრავის მდგომარეობასაც მნიშვნელობა აქვს იმიტომ რომ რიგ შემთხვევებში მწარმოებლების წიგნში წერია შემდეგი რამ: გამოიყენეთ 5-30 ძრავის რესურსის პირველი მეოთხედის დროს ხოლო 5-40 ლაიფთაიმ.
4) ბრენდის საერთაშორისო იმიჯს საკმაოდ დიდი მნიშვნელობა აქვს და რატომ, ამწუხაროდ სპეციფიკაციების ყიდვა საკმაოდ ადვილად ხდება და რეალურად რომ აიღოთ რაიმე დაბალ ხარისხიანი თურქულ/ირანული ზეთი მათაც კი აქვს ეტიკეტზე დაშვებების მთელი ნუსხა მაგრამ რეალურად სულ სხვა რამ ასხია შიგნით. ასევე არანაკლებ მნიშვნელოვანია ფასი, იმიტომ რომ არ უნდა მოვტყუვდეთ და ვიღაცამ არ უნდა შეგვასაღოს დაბალ ფასიანი ბრენდი მობილის, კასტროლის, შელის, ელფის, მოტულის ფასში, მიუხედავად მათი დაშვებებისა.
იაპონურ ძრავებში არის გამონაკლისები რომელსაც მხოლოდ რომელიმე კონკრეტული ზეთი ჭირდება მაგალითად GDI ტიპის ძრავები სადაც მხოლოდ 0-30,5-30 სიბლანტის ზეთები შეიძლება, რომ არ დავაზიანოთ სისტემა.
ხო კიდევ, ხშირად ისმება კითხვა რომ აი მე ვგაზაობ და რამე ხო არ მოუვა ძღავს, ის რასაც ჩვენ "გაზაობას" ვეძახით ნორმალური ბრენდისათვის არაფერი არაა, იმიტომ რომ ყველა სინთეთიკურ ზეთს "flash point" მინიმუმ 220 გრადუსზე მაღალი აქვს და მაგდენზე ჩვენ ზეთს ვერ ავიყვანთ ქალაქის პირობებში ნამდვილად, მითუმეტეს 1-2 ჩაჭერით.